Home > Uncategorized > NERF

NERF

NERF adalah jenama mainan yang dicipta oleh Parker Brothers dan kini dimiliki oleh Hasbro. NERF singkatan bermaksud “Non-Expanding Recreational Foam”. Kebanyakan alat-alat permainan pelbagai senjata senjata berasaskan foam, Alat2 Permainan NERF ini sungguh popular sehinggakan bukan saja di mainkan oleh kanak-kanak malahan orang dewasa.  Alat permianan kelauran NERF ini semakin popular selepas permainan paintball di popularkan….Malahan alat2 NERF ini mudah dan selamat digunakan oleh kanak-kanak kerana keberangkalian untuk cedera semasa bermain amatlah rendah berbanding paintball.

Buat pertama kali, saya publish jenis permainan ini didalm Facebook saya, telah menarik perhatian beberapa orang sahabat dan memberikan beberapa komen tentang NERF. sudah menjadi kelaziman setiap permianan akan senonim dengan kanak-kanak. dan mungkin umur seperti saya agak kurang sesuai untuk permianan sejenis ini. memang tidak dinafikan agak pelik bila orang dewasa bermain dengan permainan seperti ini. semasa membelinya saya dengan seorang sahabat terpaksa berhelah dan menyatakan kepada promoter yang menjaga bahagian permainan kanak itu dengan memberikan alasan bahawa senjata permainan ini kami beli khusus untuk hari jadi anak buah. saja mau cover line …

walauapapun pandangan orang, saya merasakan bahawa ini adalah satu permainan yang sesuai untuk dijadikan hiburang semasa berhadapan dengan perbagai masalah kehidupan. mungkin juga minat saya yang mendalam didalam bidang ketenteraan yg cukup mendalam, tetapi tidak berpeluang untuk menyertainya.  bukan itu sahaja saya juga menyimpan banyak koleksi model-model pewasat pejuang dan dan pesawat tentera…heheheh

mungkin disuatu hari nanti jika saya berpeluang untuk menjadi seorang ayah, masalah untuk mencari jenis permainan yang  sesuai untuk anak-anak akan menjadi mudah.

 

 

 

 

 

Categories: Uncategorized
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment