Home > 1 > Avatar

Avatar

Avatar:

Filem yang unik dan didatangkan dengan kesan CGI yang sangat baik, membuat kan penonton betul2 berada didalam alam khayalan. tetapi apa yang lebih penting ilah massage yg cuba disampikan dalam filem ini. tidak ada apa-apa yang boleh aku katakan disini cuma melalui pandangan aku.

aku sangat tertarik bagaimana seorang hero yang asalnya mempunyai sifat badan yang tidak sempurna, maksud aku cacat tubuh badan diberi peluang untuk mengikiti program avatar. apa yang lebih menarik apabila iya mampu berdiplomasi dengan mahluk asing dan jatuh cinta dengan anak kepada mahluk asing tersebut.

hero akhirnya merasakan hidup didalam avatarnya adalah kehidupan yang lebih lengkap dibandingkan dengan kehidupan sebenarnya.

kesempurnaan tubuh badan, keyakinan, kepercayan dan cinta, akhirnya membuatkan hero memilih untuk memihak kepada mahluk asing dan meninggalkan kaumnya sendiri iaitu manusia. manusia sebenarnya akan lebih hebat sekiranya diuji, keyakinan diri amat diperlukan didalam saat2 genting untuk mengembalikan kepercayaan, dan cinta merupakan sumber kekuatan. percaya kepada takdir adalah sumber keyakinan….

kalau aku lah hero, sudah tentu aku akan memilih jalan yang sama seperti hero didalm filem ini…

Categories: 1
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

